poniedziałek, 17 kwietnia 2023

Mikołaj Marcela * Wszystko, czego ci nie mówią, gdy jesteś nastolatkiem

Cześć 📘📖

Kolejny bestseller z księgarni TaniaKsiazka.pl za mną, choć tym razem nietypowy tytuł. Jednak tytuł mnie bardzo zaciekawił i byłam ciekawa treści.

Mikołaj Marcela
Wszystko, czego ci nie mówią, gdy jesteś nastolatkiem

Tył książki:

ode Mnie: Tytuł zaciekawił mnie, bo mam nastoletnią córkę. Jest to książka dla nastolatków, ale uważam, że każdy rodzic powinien ją przeczytać. Wiele wyjaśnia, przypomina nam to jak my byliśmy nastolatkami. Jak nasze pokolenia inaczej patrzą na różne sprawy i dlaczego tak się dzieje.

Znajdziecie tam dużo ciekawostek, odnośników, np.


Książka podzielona jest na 5 rozdziałów plus zakończenie. Po każdym rozdziale jest podsumowanie oraz miejsce na notatki.
Podoba mi się, że nie jest to suchy tekst, linijka pod linijką, ale został wprowadzony kolor, powiększona czcionka ważniejszych rzeczy. Jak i tabele czy właśnie to miejsce na notatki. Fajne jest też podsumowanie w punktach po każdym rozdziale, taki skrót co zostało omówione. 

Całość jest  dobrze i ciekawie napisane, odkrywamy wiele rzeczy, można podyskutować o tym z dzieckiem, nie jest to tylko książka dla jednego pokolenia. Wiele zachować zostaje rozszyfrowanych, np 

Moja córka od jakiegoś czasu mówiła, że nie rozpoznaje sąsiadów, fakt ja niektórych też, bo był czas, że dynamicznie się zmieniali ;) Tu mamy wyjaśnienie dlaczego się tak dzieje, nie wiedziałam o tym, a tu tak prosto wytłumaczone, że to normalne.

Teraz ona ją czyta i gdy skończy rozdział, albo często w trakcie dyskutujemy o tym. Bardzo ją ucieszyło, że nie tylko ona nie rozpoznaje ludzi ;) i nie możemy mieć do takich nastolatków o to pretensji, bo to nie zależy od nich.

Poruszane są też ważne tematy począwszy od - jak rozpoznać fake newsa, jak nowe technologie wpływają na mózg poprzez przyjaźń, depresję czy pierwsza praca. Trudne tematy tu znajdziecie, autor nie bał się z nimi zmierzyć. Spokojnie wszystko poruszone, wyjaśnione, dobry poradnik, powinien trafić do każdego, a zwłaszcza do rodziców i nauczycieli.

Ja Wam serdecznie polecam książkę Mikołaja Marcela Wszystko, czego ci nie mówią, gdy jesteś nastolatkiem, ja zamierzam przeczytać na pewno jeszcze jeden jego tytuł.

Znacie autora?

Miłego wieczoru
Dorotxy

3 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz :)
Cenie konstruktywną krytykę, nie zostawiaj proszę Spamu (wszelakich linków, zwłaszcza tych do Ciebie i propozycji typu obserwacja za obserwację czy inne reklamy). Będę wdzięczna. Inaczej będę zmuszona kasować.
Do każdego komentującego staram się zaglądać, nie musisz mnie zapraszać :))
Pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...