czwartek, 9 czerwca 2022

Marcin Adamiec * Zniknięty ksiądz

Cześć 📗📖

Tematyka dzisiejszej książki jest inna niż większość tutaj na blogu. Jak wiecie, lubię różne gatunki, w sumie teraz nie lubię już horrorów czy biografii, tego raczej u mnie nie znajdziecie, choć nie mówię nigdy ;)

Marcin Adamiec
Zniknięty ksiądz Moja historia

Tył książki:

ode Mnie: Na początku polecam przeczytać wstęp, bo tytuł może być ciut mylący, widząc po opiniach na jednym portalu ;)

We wstępie napisane jest, że książka podzielona jest na trzy części - najpierw krótkie anegdoty, wycinki z życia kapłańskiego, później dłuższe historie kilku księży a dopiero w trzeciej i ostatniej części historia autora.

Ja przeczytałam już kilka książek o takiej tematyce, zawsze mnie ciekawi co kieruje mężczyznami w podjęciu takich decyzji i jak wytrzymują w celibacie. Tu tego się dowiecie, no nie jest tak różowo i kolorowo, księża nie tylko odchodzą z kapłaństwa, ale i na zawsze.....

To bardzo smutne historie, choć jest też moment, w którym się bardzo uśmiałam ;) Napisane prostym językiem, bez napuszania i nie potrzebnego wyolbrzymiania. To jak instytucja kościoła "zabija" w młodych chęci do wielu rzeczy... to jest przerażające, bo w samotności, w większości bez rodziny. I wydawałoby się, że my jako cywile nie mamy takich problemów, nic bardziej mylnego, tylko, że większość z nas ma rodziny blisko siebie, męża, żonę......

Kto ciekawy to polecam przeczytać, na pewno się nie zawiedziecie.

Miłego wieczoru 
Dorotxy 

6 komentarzy:

  1. Kiedyś oglądałam telewizję śniadaniową z autorem tej książki, chętnie przeczytam, też mnie ciekawi, chociaż znam kilku, którzy odeszli i ożenili się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam już wiele historii i słyszałam, akurat tych w książce nie :)

      Usuń
  2. Z ciekawością bym tę książkę przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. ta okładka jest mega, no po prostu aż mam ciary :D chcę to czytnąć, mimo że zwykle nie sięgam po podobne klimaty. Obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Cenie konstruktywną krytykę, nie zostawiaj proszę Spamu (wszelakich linków, zwłaszcza tych do Ciebie i propozycji typu obserwacja za obserwację czy inne reklamy). Będę wdzięczna. Inaczej będę zmuszona kasować.
Do każdego komentującego staram się zaglądać, nie musisz mnie zapraszać :))
Pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...