niedziela, 4 września 2022

Adriana Rak * Cień bolesnych wspomnień

Cześć 😊

W końcu skończyłam książkę, którą zaczęłam już jakiś czas temu, ale przeplatałam ją innymi książkami. Teraz postanowiłam ją od razu skończyć. A książkę wygrałam u autorki na instagramie 😍

Adriana Rak
Cień bolesnych wspomnień

Tył książki:

ode Mnie: Poruszająca opowieść o ludziach, którzy ze wszystkich sił pragnęli być szczęśliwi. 

Historia zaczyna się w roku 1937, kiedy to Anna, po śmierci mamy, wraz z ojcem przyjeżdża do Choczewa. Na początku oswaja się z sytuacją, co nie jest łatwe. Później zaczyna działać i idzie do pracy. Później poznaje mężczyznę i po roku za niego wychodzi. To bardzo szczęśliwa para, niestety gdy Anna jest w ciąży, Karl dostaje wezwanie do wojska, bo wybucha wojna.... 

Nie są to łatwe czasy, historia była pisana w połączeniu prawdziwych wydarzeń i fikcji. Wiadomo było, że nagle zniknęła rodzina, ale nikt nie wiedział dlaczego i tu wkracza wyobraźnia autorki.

Ogólnie nie wiedziałam do końca czego spodziewać się po tej książce, wiedziałam, że zapewne zakończenie mnie zaskoczy. Czytając wkręcałam się, choć raz ją przerwałam, i zaczęłam czytać inne. Po czasie postanowiłam wrócić i przeczytać ją już do końca. Nie żałuje. Podobała mi się ta historia, pomimo, że były to trudne czasy i człowiek człowiekowi wilkiem.

To co się działo, było straszne i mamy szczęście, że nie żyliśmy w tamtych czasach. To nie jest pierwsza książka autorki, choć jeszcze kilka przede mną. Lubię jej pióro, bardzo dobrze i przystępnie pisze. Dobrze nakreślone postacie i przystępny język. Nie ma tam wielu postaci, każda się fajnie łączy i jest ciągłość, choć ich losy są różne. Główną bohaterką jest Anna i to wokół niej wszystko się skupia.

Autorka nie boi się poruszać ważnych tematów, dlatego tak dobrze się ją czyta i jest jedną z moich ulubionych :) Lubię jej styl pisania i czekam na kolejne historie, jak i mam nadzieję, w końcu nadrobię starsze :)

Bezmiar cierpienia i Zagubieni - polecam serdecznie :) i oczywiście tą opisywaną. 



Miłego początku tygodnia :)
Dorotxy

1 komentarz:

  1. Książka już mam, ale jeszcze jej nie czytałam. Bardzo lubią twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Cenie konstruktywną krytykę, nie zostawiaj proszę Spamu (wszelakich linków, zwłaszcza tych do Ciebie i propozycji typu obserwacja za obserwację czy inne reklamy). Będę wdzięczna. Inaczej będę zmuszona kasować.
Do każdego komentującego staram się zaglądać, nie musisz mnie zapraszać :))
Pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...