piątek, 24 marca 2023

Anna Langner * Alicja po drugiej stronie przyjemności

Cześć 📘📖

Dziś jedna z nowości w księgarni TaniaKsiazka.pl, autorkę znam i lubię jej książki i byłam ciekawa czy mnie zaskoczy czy nadal fajnie pisze ;)

Anna Langner
Alicja po drugiej stronie przyjemności
Tył książki:

ode Mnie: Tytuł mnie zaciekawił i powiem Wam, ze jakoś za specjalnie nie czytałam opisu książki ;) Wzięłam w ciemno autorkę, mając nadzieje, że się nie zawiodę.

Alicja odcięła się od rodziny, bogatej i nie czułej rodziny. Chciała żyć na własny rachunek, jednak wyszło jak wyszło i utrzymuje się z kradzieży. Doszła do perfekcji, no i potrzebuje tego dreszczyka adrenaliny. Pewnego dnia nie poszło jej tak łatwo i za to będzie musiała słono zapłacić....

Pan D., którego okradła Alicja nie wzywa policji, ale namawia ją by pojechała z nim do biura i tam proponuje jej wysoko płatną pracę....

Tak się wszystko zaczyna, mnie by się już zapaliła czerwona lampka w głowie, a Alicja postanawia najpierw uciec a później w to brnąć.

Historia wciągnęła mnie od początku, nie było jakiegoś momentu, że nie chciało mi się już jej czytać. Byłam ciekawa jak to się wszystko potoczy i o co tu tak na prawdę chodzi. Czytałam z zaciekawieniem, nie miałam pewności jak się skończy, książka nie jest przewidywalna, za co daje duży plus.
Choć był moment, że kusiło mnie przeczytać kilka ostatnich stron bym dowiedzieć się jak się ta historia skończy, nie zrobiłam tego i cierpliwie czekałam. Zakończenie mnie zaskoczyło, nie tego się spodziewała i chcę poznać dalsze losy Alicji. Na końcu książki autorka daje znać gdzie ich szukać. Teraz już nie zdążę iść do biblioteki, bo już je znalazłam, ale może zdążę jeszcze przed świętami, ciekawią mnie.
Bardzo denerwują mnie w książkach błędy, zwłaszcza, że to jest sprawdzane zapewne nie raz. Trafiłam trzy już po 300 stronie, może były jakieś wcześniej, ale te szczególnie rzuciły mi się w oczy i źle przez to czytało.

Jest zamiast Jego, dziwnie to brzmi z tym jest, nie sądzicie?

Nadzieje?? Serio, powinno być coś się ze mną dzieje.

No i ostatni, gdzie zabrakło "do" i w pierwszej chwili pomyślałam, ale o co im chodzi?? ;))

Dla mnie to jest niewybaczalne, bo czyta ją wiele osób zanim pójdzie do druku a i tak wyskakują takie kwiatki, jakby się komuś pod koniec książki już nie chciało poprawiać ;)

Historia jest niegrzeczna, seria niegrzecznych książek. Dzieje się tu wiele, autorka opisuje dosłownie co dzieje się między bohaterami, co czują, co robią. Nie jest jednak przeładowana tymi scenami. Jednak całość wydaje się taka mroczna i niespokojna.
Cała książka jest dobrze napisana, że można sobie stanąć obok i wyobrażać tą historię. Dla mnie było tak obrazowo, ten ogród.... ja widziałam tego pawia za każdym razem, nawet wtedy gdy...... nie będę spojlerować ;)

Nie jest to prosta, ani jakaś lekka powieść, ale za to wciągająca z zaskakującym zakończeniem i to znajdziecie w Alicji po drugiej stronie przyjemności. Jest oczywiście nawiązanie do Alicji w krainie czarów, nawet na końcu.

Znacie autorkę? Jak Wasze wrażenia jeśli tak. A Alicje? Znacie już?

Miłego popołudnia
Dorotxy

3 komentarze:

  1. Chętnie dam się wciągnąć w tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mój typ, ale cieszę się, że Cię zaciekawiła ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, ktoś to przed nami przeczytał, ja sobie wypożyczę na święta te dwie polecane ksiazki skoro jest o niej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Cenie konstruktywną krytykę, nie zostawiaj proszę Spamu (wszelakich linków, zwłaszcza tych do Ciebie i propozycji typu obserwacja za obserwację czy inne reklamy). Będę wdzięczna. Inaczej będę zmuszona kasować.
Do każdego komentującego staram się zaglądać, nie musisz mnie zapraszać :))
Pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...