piątek, 24 listopada 2023

Roma J. Fiszer * Listy sprzed lat

Cześć 📘📖

Książka, którą czytałam długo, za długo, zaraz Wam napiszę dlaczego, ale taka też prawda, że coś ostatnio mi nie idzie czytanie, za dużo na głowie, za mało czasu, doba za krótka ;)

Roma J. Fiszer
Listy sprzed lat
Tył książki:

ode Mnie: Książka zaciekawiła mnie tytułem, był potencjał na mieszanie przeszłości z teraźniejszością, lubię takie mieszanki. Tu niezupełnie tak było.

Poznajemy Iwonę i Ewę, które po latach wzajemnej niechęci, odbudowują swoją przyjaźń. Tajemnica jednej z nich zostaje odkryta, i choć tajemnica i niby nikt nie wiedział, to niektórzy czuli. Tajemnicze listy, ich treść pozna przyjaciółka, później syn....

I wszystko niby fajnie, ale tak trochę ta historia momentami przesłodzona, a poza tym jest też przewodnikiem po Kaszubach i lekcją historii, być może autorka pasjonuje się tymi tematami i chciała w tej historii trochę, a nawet więcej niż trochę wplątać w fabułę. Niby mi to nie przeszkadzało, ale jednak to było dla mnie za dużo, jakbym się tego spodziewała to może bym nawet nie czytała. A tak trochę mnie te przydługie opisy męczyły, za dużo. I ja rozumiem potrzebę, w końcu bohaterki wyruszyły na zwiedzanie, ale to miała być obyczajówka z romansem w tle, a nie przewodnik czy książka historyczna ;)

Nie znam autorki, nie wiem czy inne też takie są przesycone tymi tematami, może kiedyś sprawdzę.

Znacie autorkę? Może mi napiszecie czy każda jej książka jest taka?

Miłego weekendowania
Dorotxy

1 komentarz:

  1. Teraz, kiedy wiem, czego się po tej książce spodziewać, być może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Cenie konstruktywną krytykę, nie zostawiaj proszę Spamu (wszelakich linków, zwłaszcza tych do Ciebie i propozycji typu obserwacja za obserwację czy inne reklamy). Będę wdzięczna. Inaczej będę zmuszona kasować.
Do każdego komentującego staram się zaglądać, nie musisz mnie zapraszać :))
Pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...